• STERKE MERKEN ZIJN WAARDEVOL

Over ons

Nederlands MerkGoed is de enige Nederlandse investeringsmaatschappij die zich puur richt op het bouwen van brand equity.

Wij hebben een grote voorliefde voor merken die onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefenen op consumenten, omdat een sterk consumentenmerk met zijn commerciële kracht de business een voorsprong geeft. In goede en mindere tijden, nu en in de toekomst.

Wij kennen de consument als geen ander en weten hoe je de stap van strategie naar executie zet. Met ons team van business builders gaan we (vaak) samen met het zittend management als ondernemers aan de slag. Altijd op basis van een sterk strategisch plan.

In een vakgebied waarin voornamelijk bankiers, financials en consultants werkzaam zijn, spelen wij een ander spel. De partners van Nederlands MerkGoed hebben een achtergrond als merkenbouwers en ondernemers. Onze expertise op het gebied van positionering, marketing, strategie, innovatie, commercie en communicatie draagt concreet bij aan een langdurig florerende business.

Nederlands MerkGoed wil de beste participatiemaatschappij voor consumentenmerken zijn. Dat zit hem wat ons betreft in het vinden van onderscheidende portfolio merken en het bouwen van gezonde lange termijn business voor onze investeerders, niet zo zeer in een snelle exit.

En tot slot vinden we het belangrijk dat de reis die we samen met ondernemers en investeerders maken niet alleen succesvol, maar ook heel leuk en inspirerend is. Natuurlijk lichten we dit laatste punt tijdens een kop koffie graag wat verder toe.

Team

Ons team heeft een ruime ervaring en een sterke achtergrond in de consumentenmarkt. De partners zijn allen ondernemende business bouwers met een sterk commercieel profiel.

Kasper Schouten

Arnaud van der Vecht

Jochem Schouten

Lucas Duijndam

Recente Investeringen

Ranja
Nederlands MerkGoed heeft eind 2014 een deelname verworven in het oudste limonademerk van Nederland, Ranja. Het door ons compleet vernieuwde Ranja heeft de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt. Dit heeft geresulteerd in de verkoop van een meerderheidsbelang aan Heineken-dochter Vrumona in april 2019. Ranjadrinks.nl

Dita International
Nederlands MerkGoed heeft begin 2016 een belang genomen in Dita, ’s werelds oudste en bekendste hockeymerk wat sinds 1976 in Nederlandse handen is. Nederlands MerkGoed versterkt het huidige team om in de groeiende hockeymarkt Dita’s mondiale positie te versterken en uit te breiden. Zie de website voor meer informatie: Dita.nl

BenBits
Sinds 2016 is Nederlands MerkGoed de kracht achter BenBits, een innovatief en spraakmakend kauwgom merk uit de jaren ’80. Inmiddels is de nieuwe range van BenBits gemaakt van 100% natuurlijke gom. Sinds oktober is BenBits exclusief verkrijgbaar bij alle Albert Heijns. Zie de website voor meer informatie:BenBits.com

Limeau
Nederlands MerkGoed heeft in 2016 het Amsterdamse merk Limeau aangekocht. Limeau biedt een alternatief voor frisdrank, vruchtensappen en alcoholische dranken. Met haar bijzondere, frisse smaken spreekt Limeau vooral volwassenen aan. De iconische fles en unieke positionering hebben gezorgd voor een snelle groei in het supermarkt kanaal. Dit heeft geresulteerd in de verkoop van een meerderheidsbelang aan Heineken-dochter Vrumona in april 2019. Voor meer informatie check: Limeau.nl

Nomad
Wij zijn trots op onze recente overname van Nomad, dat 40 jaar in handen is geweest van de familie Kooijmans. Nomad is de absolute Nederlandse specialist op het gebied van kwalitatieve, innovatieve outdoor gear zoals slaapzakken, tenten en rugzakken. De outdoor markt is wereldwijd sterk groeiende, wat voor het gevestigde merk Nomad en het team enorme kansen biedt voor versnelde, gezonde groei. Voor meer informatie check: Nomad.nl

Maison365
De Ventures tak van Nederlands MerkGoed heeft in 2016 samen met de bekende styliste Danie Bles het online platform Maison365 gelanceerd. Maison365 is een boutique personal shopping service voor vrouwen. Na het invullen van een online stijlquiz en persoonlijk contact met een van de Maison365 stylistes wordt vrijblijvend een kledingbox met drie personal looks toegestuurd, mixed & matched volgens de filosofie van Danie Bles. Ruim 10.000 vrouwen maken inmiddels gebruik van Maison365. Voor meer informatie check: Maison365.nl

Contact

Loading

Heeft u vragen of wilt u meer informatie ontvangen neemt u dan gerust contact met ons op. Dat kan middels onderstaand formulier of per telefoon op +31 (0)23 2302138 en vraag naar Kasper Schouten.


 

Back to Top